Postup pri poistnej udalosti

Žiadne skryté poplatky

Hlásenie poistných udalostí v poistení ASSIST-CARD
Poistné udalosti  z tohoto druhu poistenia hlási bezodkladne po návrate z cesty v zahraničí ten, ktorý má právo na plnenie, v prípade maloletého poisteného jeho zákonný zástupca, príp. za oprávnenú osobu i splnomocnená osoba a predloží KOOPERATIVE poisťovni, a.s. nasledujúce doklady potrebné na likvidáciu poistných udalostí:
Oznámenie poistnej udalosti - tlačivo na stiahnutie (pdf)

1)  úraz
a) v prípade liečebných nákladov v zahraničí:

- ak poistenému uhradil liečebné náklady zmluvný zahraničný partner ASSIST-CARD a tieto vyúčtuje partner priamo KOOPERATIVE poisťovni, a.s.:

  • oznámenie poistnej udalosti na tlačive poisťovne
  • kópiu poistnej zmluvy, resp. poistnú kartu

- ak poistený uhradil liečebné náklady sám, po návrate do vlasti predloží:

  • oznámenie poistnej udalosti na tlačive poisťovne,
  • kópiu poistnej zmluvy, resp. poistnú kartu,
  • originály všetkých účtov a dokladov, ktoré v zahraničí dostal,
  • lekársku správu spísanú ošetrujúcim lekárom v zahraničí

b) v prípade telesného poškodenia úrazom:

  • oznámenie poistnej udalosti na tlačive poisťovne,
  • kópiu poistnej zmluvy, resp. poistnú kartu,
  • originály všetkých účtov a dokladov, ktoré v zahraničí dostal,
  • lekársku správu spísanú ošetrujúcim lekárom v zahraničí,
  • potvrdenie druhu a rozsahu telesného poškodenia ošetrujúcim lekárom,
  • svedecký doklad o tom, kedy, kde a ako došlo k úrazu poisteného,
  • policajná relácia v prípade ak okolnosti úrazu vyšetrovala polícia

c) v prípade smrti poisteného :

  • oznámenie poistnej udalosti na tlačive poisťovne,
  • kópiu poistnej zmluvy, resp. poistnú kartu,
  • originály všetkých účtov a dokladov, ktoré v zahraničí dostal,
  • lekársku správu spísanú ošetrujúcim lekárom v zahraničí,
  • potvrdenie ošetrujúceho lekára o druhu a rozsahu telesného poškodenia,
  • úmrtný list,
  • potvrdenie lekára o príčine smrti,
  • svedecký doklad o tom, kedy, ako a kde došlo k úrazu poisteného (pri smrti úrazom),
  • policajná relácia v prípade, ak okolnosti úrazu vyšetrovala polícia (pri smrti úrazom)                 

2) v prípade poškodenia, zničenia, odcudzenia alebo straty batožiny:

  • oznámenie poistnej udalosti na tlačive poisťovne,
  • kópiu poistnej zmluvy, resp. poistnú kartu,
  • zápis o vzniku škody,
  • zoznam vecí s ich cenou, rokom nadobudnutia a ich nadobúdacie doklady,
  • potvrdenie o colnom konaní,
  • policajnú reláciu ( oznámenie + uznesenie o ukončení šetrenia ),
  • záznam o nahlásení škody prepravcovi, ubytovaciemu zariadeniu,
  • potvrdenie od prepravcu o výške kompenzácie škody,
  • potvrdenie od ubytovacieho zariadenia o výške kompenzácie škody,
  • prípadne  iné doklady,

3) ak klient musí z vážnych dôvodov stornovať zájazd:

  • oznámenie poistnej udalosti na tlačive poisťovne,
  • poistnú kartu,
  • zmluvu o obstaraní zájazdu,
  • potvrdenie o zaplatení poistného,
  • potvrdenie o zaplatení zájazdu, dátume odchodu zájazdu /resp. dátum prvého dňa pobytu pri akciách s individuálnou dopravou/, dátume storna zájazdu a potvrdenie o výške vyrúbeného stornopoplatku/stornofaktúru,
  • lekársku správu,
  • úmrtný list,
  • povolávací rozkaz,
  • potvrdenie príbuzenského vzťahu,
  • reláciu polície, potvrdenie požiarnikov alebo poisťovne, v závislosti od príčiny poistnej udalosti.

4) v prípade poistnej udalosti zodpovednosti za škodu a právnej pomoci:

  • oznámenie poistnej udalosti na tlačive poisťovne,
  • kópiu poistnej zmluvy, resp. poistnú kartu,
  • vyhlásenie o zodpovednosti za škodu,
  • faktúry alebo účty súvisiace s poistnou udalosťou,
  • policajnú reláciu,
  • komerčný zápis s poškodeným o poistnej udalosti,

5) v prípade poistnej udalosti nečerpaných služieb /predčasného návratu/:

  • oznámenie poistnej udalosti na tlačive poisťovne,
  • kópiu poistnej zmluvy, resp. poistnú kartu,
  • zmluvu o obstaraní zájazdu,
  • potvrdenie o zaplatení zájazdu,
  • potvrdenie o zaplatení poistného,
  • lekársku správu,
  • úmrtný list,
  • potvrdenie príbuzenského vzťahu,
  • policajnú reláciu, potvrdenie požiarnikov, alebo poisťovne v závislosti od príčiny poistnej udalosti                                        

6) ak klient musí z vážnych dôvodov stornovať zľavnenú letenku:

  • oznámenie poistnej udalosti na tlačive poisťovne,
  • poistnú zmluvu,
  • neplatnú letenku overenú pečiatkou a podpisom jej výdajcu,
  • potvrdenie o zaplatení poistného,
  • potvrdenie o zaplatení letenky, dátume storna letenky a potvrdenie o výške vyplateného stornopoplatku leteckou spoločnosťou/stornofaktúru,
  • lekársku správu,
  • úmrtný list,
  • potvrdenie príbuzenského vzťahu,
  • policajnú reláciu v závislosti od príčiny poistnej udalosti

7) v prípade neskorého dodania batožiny leteckou spoločnosťou pri ceste do zahraničia:

  • oznámenie poistnej udalosti na tlačive poisťovne,
  • poistnú zmluvu,
  • originál letenky,
  • originál zápisnice od leteckej spoločnosti o prevzatí batožiny s uvedením presného času,
  • potvrdenie o podaní batožiny